Pik Karla Marxe 2008 - První český výstup na Pik Karla Marxe (6734m) v Tádžikistánu

Jak tenhle den viděli:
Ruda Jára

Tomášův deník - den 25

Neděle 3.8. - den 25 a 20. den v horách

Budíček máme v sedm. Před devátou vyrážíme k řece. Všichni se v pohodě dostáváme na druhý břeh, jen Honzovi trochu chybí ve skocích jistota. V deset jsme u druhé salaše, doplňujeme vodu, odpočíváme. Jára rozdává místním dětem své přebytečné sladkosti.

V jedenáct vyrážíme dál. Je vedro. Stoupáme k "Oslímu traverzu", jak mu říkáme na památku pádu našeho oslíka při cestě nahoru. Kopec je v tom vedru úmorný. Nahoře jsme v půl druhé a pak následuje už jen 200 m sestupu v první (té opuštěné) salaši. Když docházíme, dává se do deště, netrvá to ale ani deset minut.

Stavíme stany a po jídle jde Ruda lovit mobilní signál. Od salaše je už vidět do údolí a tak doufáme, že se nám podaří poslat nějakou sms domů. Signál ale není. Večer je krásný, slunce barví kopce za údolím do úžasných tónů, nad námi krouží orel, kolem běhají hlodavci podobní křečkům (doma jsme zjistili, že to byly pišťuchy) s obrovskýma kulatýma ušima. Vychutnáváme si kontakt s živou přírodou.